Mycket känslor.

Så fort jag kommer hit (till Nice) blomstrar alla känslor upp. Ska jag gråta, skratta, le alla dessa känslor kommer hit och dit. Det finns så mycket minnen här i denna staden. Medan Ma och Pa gick ut och joggade, gick jag upp och åt frukost, tog yogurten i handen och kollade ut mot havet. Alla dessa minnen bubblade upp i huvudet på mig. Allt jag har gjort i denna staden, människor som jag träffat saker som jag har upplevt. Jag fylls av glädje här, det går inte riktigt att förklara känslan. Det är helt enkelt som min Home town..

Igår flanerade jag med emmanuel på stan, och då hittade jag en snygg topp på Kookai, som jag har kollat på innan. Jag och emmanuel bygger nu på en stark vänskap. Life is life..

Igår kväll kom benjamin förbi och drack te med mig och syrran här hos oss. Jag var tillsammans med honom en kort tid när jag bodde här, så det var kul att se hur det var med honom nu efter 2 års tid. Haha han är otroligt rolig, och verkligen en riktig fransman. Det känns skönt att jag inte var tillsammans med honom för länge, God! det hade inte funkat. Kultur krock.

Är det möjligt att det har gått 2 år!!! Är det inte sjukt...

Allting känns som igår.


Jag hade inte tråkigt en sekund när jag bodde här. Jag gick till skolan på morgonen tog La promenade des anglais, som är gatan vi havet. Såg solen gå sakta upp och dess strålar glittra i havet. Det var så vackert varje gång jag såg det. Aldrig fick man nog.

Nu ska jag snart väcka syrran så vi ska äta lite frukost, hon ska plugga lite,vilket betyder att jag kanske ska kolla igenom den där Matte C boken också. Sedan går vi nog till stan och fikar på Liberthea. Vi får se hur det blir. Nyårs afton blir iaf med familjen, med utgång någonstans med syrran.

ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: "Neptunus"

Låter helt underbart!

Hoppas du får en bra dag och hälsa "le famille"..



"Et une nouvelle année heureuse" ;)



Massor med pussar och kramar A

2008-12-31 @ 12:08:29
Postat av: Mikaela :)

Åh, det låter ju minst sagt härligt, förstår att du saknar det..:/

2009-01-09 @ 23:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0