.The Weekend in Switzerland.

Resan dit började dock inte så bra. Jag kom i bra tid till Kastrup, så jag kunde i lugn och ro checka-in och hinna äta lite. Tiden gick och jag började tycka att det var lite konstigt att det inte stod vilken gate det skulle vara. Jag gick till info-desk och där sa de att den var en timme försenad, gäsp! Jobbigt, jaha...då satt jag ut den timmen med min drick yoghurt och cosmopolitan. Fick sedan reda på att det planet som skulle ha lyft i tid hade tekniska problem så det var därför vi fick vänta in ett nytt plan som hade kommit in från en annan destination.

Hela flygresan till Geneve gick sedan rätt snabbt 1h45min, tillskillnad från flygresan till USA. Sedan var jag tvungen och köpa tågbiljett för att ta mig vidare till Montreux. Tydligen så hade sista direkt tåget gått så jag fick helt enkelt ta ett tåg till Lausanne och sedan byta, pust! Men väl framme hoppar jag av i Montreux och där står min syster fullt uppklädd i klänning och klackar, klockan började närma sig 23.00. Åååh, det var så kul att se henne igen! Hon var överlycklig att se mig :)! Puss på dig sis!!!

Hopp och iväg upp till hennes lilla lägenhet, riva upp hela väskan för att hitta min klänning och skor. Sedan klackade vi iväg till klubben Black Pearl. Väl inne på Black Pearl träffade jag alla hennes kompisar som går på skolan, alla tyckte vi såg ut som tvillingar haha..hmm ja, lite kanske, ibland. Vi festade och dansade till klockan halv 4 ungefär sen gick vi stapplande hem. Slängde oss i sängen, vi delade säng, 90 säng. Trångt men det gick bra ändå:).

Morgonen därpå gick vi på den trevliga julmarknaden nere vid sjön, strosade runt och tog en massa bilder. På kvällen var det culture night på hennes skola. Där alla gör upp ett litet stånd med mat och grejer från ens land. Det fanns, Thailand, Bulgarien, Tyskland,Korea,Vietnam, Kina m.m och alla hade gjort deras speciella mat. Allt var super gott!! Absolut Vodkan på vårt svenska stånd var det som gick åt mest haha! annars stod det rätt still med köttbullarna och resten av våra grejer. 

Vi hade också ABBA låtar vid vårt stånd så där stod vi alla och sjöng med:)! Det var så kul och trevligt. 

Igår då på dagen gick jag, Sophie och Veronica på julmarkanden igen och träffade sedan några till av Sophies kompisar. Så slog vi oss ner och åt tartiflett och drack Vin chaud(glögg) mm mycket mysigt. Det kändes juligt.

In short: Resan var mycket lyckad! Det var kul att se min syster igen och prata ut om allt möjligt, har saknat henne. Det ska bli skönt när hon kommer hem i December.

Tack för allt Sophie <3! Massa puss






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0