Trevlig fredag.

Det började med att jag och Sofia sprang till tåget. Jag stod där och väntade och Sofia kom verkligen precis så vi fick springa. Ojoj pust! Vi hann iallafall, skönt:)!

Väl på tåget hade vi allt möjligt och prata om, vi hade en del catching up att göra. Så det gick väldigt snabbt, vips så var vi i Helsingborg. Sedan bestämde vi oss för att besöka min mormor och morfar som bor i Helsingborg. Så det blev ett besök där hos dem. Klockan tickade iväg så vi bestämde oss för att bege oss ut på stan. Det är en väldigt trevlig stad att gå i, vi hittade bland annat bra Second Hand butiker som vi älskar att gå i! Sofia hittade lite grejs men jag avstod, alla mina julklappar är handlade så titta men inte köpa:)! 

Lite senare på eftermiddagen kände vi oss lite hungriga, så vi letade upp ett mycket trevligt fik/restaurang, ohlssons skafferi. Mycket mysigt och fransk/italiensk inspirerat  med röd vit randiga dukar, ljus i vinflaskor och olivoljor samt fransk/italiensk mat. Jag tog en pasta sallad med pesto i, väldigt god. Sofia tog en sparris soppa som var gudomligt god den med. När vi väl var klara kom Philip och joinade oss. Vi satt där en stund och pratade sen gick vi vidare till ett nytt ställe, en bar, som låg lite längre bort. Där satte vi oss och köpte ett glas vin och sedan kom Philips kompisar för att umgås med oss.

Det var en lyckad dag. Jag hade oerhört kul!

I morgon kommer systern min hem! Woppido, då ska vi ut och festa lite..

Kommentarer
Postat av: Mikaela :)

Åh, Helsingborg är mysigt :)

2008-12-22 @ 18:43:22
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0