Utgång med Syster samt curling.

Igår kom alltså min syrra hem. Vi åkte till flygplatsen och hämtade henne, sen tog det år och dagar innan hon fick sin väska. Men när den väl kom var man väl lättad, men fortfarande irriterad på hur de sköter sina jobb där nere under väskjorden. Sedan åt vi en god familjemiddag tillsammans, kollade på Mamma Mia filmen, jag måste säga att den är mycket bra faktiskt! Efter lite abba sånger så sattes sminkningen igång och letande efter rätt kläder för kvällen. När vi väl går ut och går mot bussen så håller vi på att blåsa iväg! Jag kände det redan uppe i lägenheten för det gungade som på en båt, fönstren vibrerade och kulorna i granen rörde på sig. Min jacka blåste upp som en parachute så jag bara flög med vinden haha det såg väldigt roligt ut! Vår kväll spenderade jag och syrran på Izakaya koi på lilla torg. Utanför Koi så stod folk i kö, eller ja vi var kanske 10st. Och de var irriterade för att de inte fick komma in en kvinna  sa till vakten " Asså du, bara så du vet så står jag aldrig i kö, plus att min bror jobbar där inne". Snälla nån lugna dig lite va? alla kommer in. Och allt det här med att stå på listan, på en bar/restaurang:/..hmmm. Det är så mycket lättare utomlands.

Det var en jätte kul kväll med syrran och vi begav oss hem vid 2-3 tiden. Vi skulle ta bussen så vi fick gå en bit. Jag som hade ont efter mina högklackade skor, haltade fram som en gammal tant. Sophie skrattade hysteriskt samt folk som gick förbi. Jag kunde inte hjälpa det jag hade fått skavsår och det klämde så:(. När vi väl var hemma var det sjukt skönt att krypa ner i sängen.

Idag var vi och tog vårt julkort samt tittade förbi the old house för att se att det var ok efter jordskalvet. Sedan tog vi en lunch på Kust som var väldigt god! Klockan 4 var det curling och då spelade vi alla 4. Det var trevligt men kan dock bli lite enformigt. 

Ikväll tar vi det lugnt och det blir att vi kollar på Batman. Jag började se den hos syrran i Schweiz men jag hann somna redan i början av filmen, så det ska bli spännande att se hela nu. För filmen började bra iallafall. Ikväll åker också Philip iväg till Thailand..humhum. Känns lite tråkigt att han ska iväg och så långt bort också. Jag kommer sakna honom. Men vi ses ju nästa år, längtar redan...

Men innan dess kommer jag ha varit uppe i norr under julen och nyår i frankrike (Nice). Längtar till det också.

  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0