Bye bye New york, Hello San Francisco!

I love the big apple! New York är en underbar stad och där finns verkligen allt. Det blev en hel del shopping och det roliga är inte slut än:)! Vi gick och gick och gick i denna stora stad. Vi gick säkert 3mil sammanlagt. Vi var och såg frihetsgudinnan från kajen samt ground zero (där de två world trade center byggnaderna stod). Där fanns en memorial center som vi gick runt i. Där det fanns bilder på alla de saknade och filmer med berättelser från händelsen. Sen har vi gått till central park, det var verkligen en vacker park. Det kändes konstigt att det fanns en sådan vacker park mitt i storstaden. Sen gick vi 5th avenue förbi alla de fina butikerna. Och åt både höger och vänster fanns det gula taxi bilar att vinka in. Det bor 9 miljoner i New York så det borde finnas ett gott antal av dom. 9miljoner!! Som om hela sverige skulle varit bosatta där. Hotellen vi bodde på var också underbara, men härliga sängar, duntäcken och tjocka dunkuddar. Samt maffig frukost buffé av allt man kunde tänka sig. Jag beställde våfflor med lite jordgubbar på, yuuummm, men onyttigt hehe. Vi gick även och flanerade i upper east side, där de flesta bor och där det är mest exclusivt att bo. Det var ett mycket trevligt område med mysiga restauranger och butiker, här var huset lägre än hur de var mitt i city. Vi hittade en fransk gemytlig restaurang och åt myyyycket god mat!

Jag tyckte New York var en gigantisk stad först och nästan lite skrämande stor. Men nu älskar jag den staden och skulle gärna kunna bo där ett år eller så.

5 timmars flygning och vi tar oss till San Fran. Att flyga så länge tar verkligen på krafterna och tidsomställningen gör det hela inte mycket bättre. Vi tog väskorna och vår hyrbil sedan körde vi till hotellet. Väl på hotellet lämnade vi våra väskor och körde iväg till ett supermarket. Guuuuuud, vad mycket grejer de har, och allt är typ i SuperSize! Expediterna var mycket trevliga, det intrycket har jag fått innan också. De är väldigt gästvänliga:). Nu ska jag lägga mig i min säng med mina 511 kuddar haha och se på tv.

BILDER KOMMER SÅSMÅNINGSOM

C ya later!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0