Påsken redan slut..?!

Ja, nur har det ju gått en tid sedan sist jag skrev. Det har väl hänt en del om man säger så. Alex kom ju i måndags och då hämtade jag honom på flygplatsen, sedan stack vi direkt till the beach, för att det var så soligt och varmt :). Sedan har dagarna bara sprungit iväg känns det som. Vi har bland annat varit i Monaco och Italien. Vi var också uppe på min favorit park i nice, som ligger på en kulle där man har utsikt över hela Nice...woooonderfull! Dit gick vi upp och satte oss med vår filt en skön bok samt baguette och smaskig fransk ost! Sådana stunder älskar man bara. Sen har vi gått i stan lite, jag köpte bara två toppar på H&M som är bra att ha till allt. Gick och satte oss på café och hade det mysigt, drack chocklad och te. Får inte glömma att vi gick upp varje morgon och sprang! Det trodde jag inte om mig haha, jag som är en slöööis ^^. Men med alex som coach så gick det prima ballerina. Så jag ska se till att jag är ordentligt fit inför orienteringen som vi ska ha i skolan i slutet av april. Mamma och pappa hade ju hyrt bil så vi åkte med dem på en utflykt till italien, bland annat till en otroligt härlig vingård. Och mannen som ägde vingården, typ 65+ härlig italienare som pratade med oss om hans vingård. Det var så fridfullt att bara sitta där, prova viner och doppa brödet i olivoljan som var från gården. MMMmmmm såå gott! det var däremot inte så trevlig väg upp dit, vår bil rymdes precis och sedan var det stup ner utan räcke...inte så trevligt, men det var väl värt det när man kom upp till denna mysiga gården. 

Sedan har vi varit ute i gammla stan en del och festat, på dom vanliga ställena vi eller jag brukar gå till. Alltid lika kul att gå ut i Nice. Så igår då hade vi sista middagen, då köpte vi pizza hos pizza gubben som är precis där vår lägenhet är, och dom gör gudomlig pizza! Så vi köpte där och så käkade vi, jag, alex och emmanuel. Och lite gott vin till as well. Sedan körde vi lite kort och sen promenerade vi bort till gammla stan. Det var ett mycket bra avslut på hela dena påskveckan. Men suck, jag kommer sakna det, som jag alltid gör. Det känns som om man lever två liv, ett franskt och ett svenskt...fransk frukost mmm så gott, det kommer jag också sakna. Att leva här är livs kvalite, som alex sa. Och jag håller med. Jag finner en slags lycka när jag är här...även om jag tycker om att vara hemma i Sverige, så finner jag inte samma lycka där...By the way, vi var även i Cannes en sväng och träffade en tjej kompis sophie, som jag lärde känna när jag bodde här, där satt vi även på café och bara pratade och hade det mysigt.

Och tack tack, alex för att du kom och gjorde denna veckan extra rolig. Du är en underbar vän och vi hade det super bra tillsammans :)!


Jag hamnar nog här eller i Italien i framtiden.

Take care! xoxo

Kommentarer
Postat av: A

:) Är det någon som ska tacka så är det jag.. Tack!

2009-04-13 @ 20:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0