Midsommar i Barcelona..muy bien!

Det hela började med en fika i stan för att säga hejdå till min systers kompis, som skulle åka hem. Mucho trevligt! Sedan gick vi in på fnac för att låna en dator och kolla vägen till Ikea. Vi hittade bussen och sedan anlände vi till Ikea lagom hungriga :). Så vi hade vår midsommar lunch där, hehe. Sophie hade spagetti (dock inte så svenskt, men gott) och jag tog of course köttbullar med brunsås! Till efterrätt blev det en liten prinsessbakelse samt en tosca kaka av något slag. Att gå runt där kändes som att vara på ikea hemma, vi fick känna den svenska andan när vi gick runt där :).

Vi fick med oss 2 kassar hem med massor av smått och gott, bland annat: lax, gravlaxsås, tunnbröd,kanelbullar, köttbullar, vinbärs saft, bilar, godis snören, hallongrotts kakor, frödinge hallon och fläderpaj (väldigt uppskattad). Det var nog det hela tror jag. Alla uppskattade den svenska maten. 

Sedan dansade vi runt vår midsommarstång (palmen), väldigt roligt, vi fick en hel publik som klappade och tog kort på oss alla svenskar som dansade och sjöng. Sen drog vi ner till stranden för att hitta någon bar. Vi gick till någon i hamnen där de som jobbar på sophies hotell går alltid, så det var många bekanta ansikten jag kände igen, väääldigt roligt där med! Sedan gick vi ner till stranden, tog upp vår ikea filt och bara njöt. Efter det blev det en taxi hem, det hela slutade ca kl. 5. 

Så nu ligger jag här för jag inte kan somna om..ska kanske försöka lite strax.

I morgon kväll är jag i my home town Nice :)! yooouuuhhhuuuu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0