Midsommar i Barcelona..muy bien!

Det hela började med en fika i stan för att säga hejdå till min systers kompis, som skulle åka hem. Mucho trevligt! Sedan gick vi in på fnac för att låna en dator och kolla vägen till Ikea. Vi hittade bussen och sedan anlände vi till Ikea lagom hungriga :). Så vi hade vår midsommar lunch där, hehe. Sophie hade spagetti (dock inte så svenskt, men gott) och jag tog of course köttbullar med brunsås! Till efterrätt blev det en liten prinsessbakelse samt en tosca kaka av något slag. Att gå runt där kändes som att vara på ikea hemma, vi fick känna den svenska andan när vi gick runt där :).

Vi fick med oss 2 kassar hem med massor av smått och gott, bland annat: lax, gravlaxsås, tunnbröd,kanelbullar, köttbullar, vinbärs saft, bilar, godis snören, hallongrotts kakor, frödinge hallon och fläderpaj (väldigt uppskattad). Det var nog det hela tror jag. Alla uppskattade den svenska maten.

Sedan dansade vi runt vår midsommarstång (palmen), väldigt roligt, vi fick en hel publik som klappade och tog kort på oss alla svenskar som dansade och sjöng. Sen drog vi ner till stranden för att hitta någon bar. Vi gick till någon i hamnen där de som jobbar på sophies hotell går alltid, så det var många bekanta ansikten jag kände igen, väääldigt roligt där med! Sedan gick vi ner till stranden, tog upp vår ikea filt och bara njöt. Efter det blev det en taxi hem, det hela slutade ca kl. 5.

Så nu ligger jag här för jag inte kan somna om..ska kanske försöka lite strax.

I morgon kväll är jag i my home town Nice :)! yooouuuhhhuuuu

Glad midsommar hälsning från Barcelona!

pic.

me gusta Barcelona!!! si si si

Det är så skönt att vara här när man hör hur regnigt och blåsigt det är hemma i skåne...usch huuue!
Jag har varit för det mesta dels på stranden vilket är underbart. Man gör sin frukost på morgonen, tar en skön dusch, tar sin strandväska och sedan tar en cykel i stället. Vi var på en cool och härlig bar här om dagen, Oddbar, tror jag den heter. Skön stil men lite bob marley musik och kreativ, miljövänlig inredning, mycket inne just nu! Good thinking!

Snart ska jag kila iväg till syrrans hotell, hon ska visa mig runt lite :). I morgon är det ju midsommar och det ska firas. Vi ska åka till Ikea och handla lite svensk mat och sedan är det någon fest i parken för svenskar, vad ryktet säger iallafall :).

Nu ska jag gå och fixa mig lite!

P&K

Bilder kommer snart..

Tengo, tengo la camisa negra..

Some news from Barcelona!

Här är det verkligen vaaaarmt! Men, that's how I like it^^! När jag kom så åkte vi direkt iväg till gammla stan för att käka tapas med några vänner till min syster. Mmmmm vad det var gott och med mojito strawberry, mums :). I och med att syrran jobbar så tar jag hand om mig själv lite här i stan. Jag har gott i stan och shoppat lite, köpte en söt topp på topshop och en lila bikiniöverdel, sjukt fin lysande färg! Sen på kvällen igår så cyklade vi in till gammla stan igen och mötte sophies jobb kompisar och drack lite sangria. Trevligt, men vi var båda trötta så det blev och ta en taxi hem tidigt.

Idag låg jag på stranden heeela dagen, det var härligt! Och jag smorde faktiskt in mig, något jag inte brukar göra för er som känner mig, men solen här är rätt stark så man måste...!

Tomorrow blir det nog en liten cykel tur och sedan stranden.

Peace

Thank you Gaby for my goodbye gift, it smells so good!

Packa packa väskan.

Sommar kläderna är de roligaste att packa och klänningar väger ju inte så mycket :)!
Men grejen är att jag alltid vill packa ner hela min garderobe..:/ men det går ju inte riktigt?!

Barcelonaaa joopiidoo, ska bli skoj och se syrran igen!

Do not like goodbyes....

Middagen med Gabi, Ida och Benji var mycket trevlig och maten var mycket god! Vi satte oss sedan i vinkällaren och spelade lite poker, vi hade tyvärr inga marks(eller vad det heter :) ) så vi fick spela med godisbitar hehe..
Det var sååå trevligt..
Och nu har jag sagt Hej Då och dom åker iväg. Ida till Colorado, Benji till Österrike och Gabi till Frankrike...
Snyft...
Tårar.

Varför så grått och regnigt väder på en avslutning?!

Jahapp....kul att man inte kan ha klänning på sig på sista dagen i skolan. Hepphepp

Och här gungar det, som på en båt till sjöss. Vilket jag inte gillar...sen säger alla att jag får skylla mig själv för jag bor som jag bor. Men det är väl klart att jag får tycka det är obehagligt, sen är jag över känslig också :D!

Ikväll blir det middag med mina vänner som ska lämna mig:(, sammanlagt är det typ 7 pers, som ska åka bort. Snyft.

hepphepp!

BARCELONA I ÖVERMORGON!

love love love

Dance in happiness.

Nostalgi.

Idag har jag haft körkort i ett år :)..

Toodelidoo!

Idag har dagen varit muuuuccchhoo slapp! Sov länge och skönt i min säng, sedan lämnade jag av mamma för hon skulle iväg någonstans. Sedan körde jag till skolan och hade min presentation. Vilken gick ok!

Sen stack jag och ida hem vid halv 2 tiden och låg bara och såg på film, njuta av att allt är över nu för 2ans del.
I morgon är det städning av skåp osv samt "lek" vad det nu kan betyda...gäsp.
Sedan är det kyrkan på fredag klockan 10, avslutning!

Barcelona på söndag!

Det är över nuuuuuuu...

Nu är min och idas gympa lektion över :)! WE made it!!

Det känns otroligt skönt...

Jag och Ida övade för fullt igår, enda till klockan 2.

Det gjorde det ännu roligare att vår lärare tycket det var Excellent! :), yooopidoo.

Nu har jag bara en muntlig presentation kvar i svenskan, sen är det över på fredag och Barcelona på söndag!!!

Waaaaaaahhh can't wait!

Studenthelgen.

Jo det har ju varit en massa studenter fram och tillbaka de här dagarna. Det var mycket fest och lite flak åkning och god studentbuffé :)!

Student fest!

Need sleeeep.

Jag fick VG på mitt matte C prov, haha that was a surprise!

Sen fick jag VG som slut betyg i företags ekonomi.

SKÖNT!

Peace.

En hel vecka kvar...gäsp!

Nu är jag verkligen trött på skolan, vill sluta tout de suite!

Det blåser för fullt och det var ett hel***** att cykla hem...

Ikväll ska jag på två studenter, filippas och emmas. Det ska bli skoj och fira dom!

Men jag vill också springa ut!

Man kan inte både ha och äta kakan, som mamma brukar säga.

Men vaddå? varför kan man inte få det, sjukt dumt uttryck. Klart man äter kakan ifall man har en kaka :S...

gaaaauuuh!

Orkar inte städa.....har ont i hela kroppen och måste plugga matte....

Student!!!!suck, nope, inte detta året iallafall :(

Jag och Henrik på hans student förra året.

Happelihapp, alla skriker och har sig, visslar och tjuter!! Jag hade gärna varit med.. men det blir inte min tur förrens nästa år. Man kan ju inte låta bli att bli lite ledsen att det inte är jag..
Det ska bli kul och fira det andra iallafall och festa med dem, framför allt på fredag!

Peace, Love and Ice Cream!