.

Så igår gick vi runt lite och tittade i butiker. Ah det finns verkligen allt här och jag älskar second hand butikerna. De har verkligen riktigt fina saker från alla möjliga märken. Jag och susanna gick också till musée d'orsay, kollade på tavlor från bland annat Monet & Renoir m.m andra kända konstnärer men jag kommer tyvärr inte ihåg alla. Det var trevligt iallafall och tavlorna var mycket vackra. Vissa tavlor var säkert 20x20m, helt enorma!
Senare på dagen gick vi till eiffel tornet som en riktig turist. Sen tog vi metron tillbaka hem till mig och mötte upp min syster och hennes pojkvän, för han är här nu och hälsar på. Efter att ha bytt om begav vi oss till Sentier, mysigt kvarter med massor av restauranger samt barer.
Idag ska först ta det lite lugnt, förbereda mig för ännu en jobb vecka. Sedan ska jag och susanna till Montmartre. Det verkar vara så vackert där uppe. Det är ju där Amelie från Montmartre är inspelad, så jag ska ta lite kort som jag kan visa här sen.
A plus!
Xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0