International Day.

Idag följde vi inte vårt vanliga schema utan vi hade internationell dag. Vi lyssnade på 3 intressanta personer som föreläste istället. Den första som föreläste var en kille som gick ut från Bladins (min skola alltså) för 2 år sedan. Han hade en intressant historia om hur man ska kämpa för något som man verkligen brinner för, plus att Happiness kommer före Success. Det ska man alltid lägga på minnet. I allafall för mig är det viktigast att vara lycklig men det man gör. Hur som helst denna killen strävade för att bli en känd rappare. Han åkte först till Skottland och läste juridik, men trivdes inte och längtade hela tiden efter att få jobba med musiken. Han avslutade sin utbildning i Skottland och åkte hem till Sverige igen. Han startade en litet studio med sina kompisar. Allting gick segt och kostade en massa. Sedan drog han iväg till USA och fick ett kontrakt där med trey songz, sen har han rappat med T-pain samt Lil wayne! Helt sjukt. Han åkte på turné med lil wayne också, han sa att lil wayne var rätt galen. 

Nästa föreläsare hade jobbat för typ the secret police i UK och han berättade om Hidden Data. Hur du än gör för att gömma dina dokument så går det alltid att hacka sig in och hitta dem. You can't hide anything! Det var också väldigt intressant. Gillade dock inte hans dialekt, det var för Posh Brittish.

Den sista som föreläste var en gammal dam som hade överlevt Andra Världs Kriget. Det var också mycket intressant och lyssna på hennes upplevelser. Hon påminde oss om att man ska verkligen uppskatta vad man har och alltid följa sina drömmar. Inte vara rädd utan göra sitt bästa och försöka..

Woopsi jag glömde visst att nämna att min kära mentor också hade en föreläsning om hans tid som Volontär i Israel. Det var också inspiring att lyssna på.

Det var en bra dag helt enkelt!  =)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Du glömde Leslie! :O ^^

2008-12-05 @ 17:23:48
Postat av: Sara

OJ:O haha woopsi det glömde jag visst! Jag får väl lägga till det^^

2008-12-05 @ 18:11:03
Postat av: M

Haha, jag tänkte också påminna om att du glömt Leslie.. Där ser vi vilket enormt intryck han gör på oss! ;D

2008-12-05 @ 18:13:57
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0