HOME

Nu äntligen hemma! gaaaaaaaah det var en lång resa hem, reste typ i 2 dagar för att komma hem.

Först så körde vi till SFO ( flygplatsen i San Francisco) tog planet till New York som tog 5 timmar. Sedan var vi framme på JFK flygplatsen då var klockan 8 New York time och nästa flyg skulle gå 6 på kvällen, men nästa flyg var på den andra flygplatsen som finns i new york, alltså skulle vi ta oss till Newark. Det började med att vi fick vänta ca en timme på en shuttle som skulle ta oss dit. Det var den skumpigaste bilresan jag varit med om. Efter en timme var vi då framme på newark och väl där hade vi god tid på oss att äta och ta det lugnt i och med att planet skulle gå vid 6. Jag började läsa min bok men somnade snabbt med den i knät. När vi väl hade checkat in var det bara att vänta och vänta och vänta....gäsp..Jag blev över lycklig när de sa att resan skulle ta 7 timmar, tillskillnad på när vi åkte dit som tog 9 timmar. När vi var framme i Stockholm gick vi in på en lounge och käkade frukost. Och till sist sista och 3dje flyget till kastrup. 

Det var skönt att komma till kastrup då var man snart hemma..Men det blev klydd med väskorna de kom på olika band och de tog ca en timme för att få alla våra väskor, irriterande och tröttsamt. Tåget över gick smidigt, sedan sprang vi för att hinna med bussen som vi trodde var den rätta. Men nej vi hade hoppat på fel, ååååh jobbigt! Så vi fick hoppa av och sedan gå hem med alla väskorna...irriterad och trött var jag på situationen. Sen blev det en vaaaaarm och låååååång dusch innan jag slängde mig i sängen och somnade bums. 

Det är skönt att vara hemma, men jag hade också velat stanna i NYC! 

Tack och tack och tack mina kära föräldrar för en underbar resa, den var verkligen uppskattad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0