.The weekend.

Helg helg helg...Min helg har varit mycket trevlig och lugn. Efter att ha varit i mitt gamla neighbourhood körde jag hem. Väl hemma satte jag på mig mina myskläder och mina duntofflor. Vid 12 tiden ringde gabi, och sa att han hade sett på en konsert och frågade ifall det var lugnt ifall han kom. Så då blev det en lugn kväll med gabi och film. 

Sen var det upp och hoppa nästa dag, på med gymkläder och ta hissen till gymmet. Jag var tvungen att gå innan jag skulle ta tåget till lund till min killkompis philip. Sedan satt man där på det typiska Pågatåget (låter mycket roligare med en skånskdialekt). Det var skojigt att åka till lund igen eftersom det var ung, 4 år sedan jag var där. Efter ca 20min med ipoden i öronen så var jag framme i lund. Och väl i trappen ner mot utgången möter jag philip som är helt inne i sin musik:). Sedan blev det en liten trevlig rundtur i staden. Det är som sagt en mysig liten stad med massor av studenter. Studenternas stad! Man blir nästan lite små sugen på att prova på det livet, plugga någon kurs där....hmmm även om jag är en utomlands människa, vi får väl se. Vi gick sedan runt och strosade och letade efter en mysig restaurang i området. Det blev en mycket trevlig restaurang/delikatess butik som vi slog oss ner på. En mumsig skaldjurssoppa mättade våra magar, tack så mycket för lunchen fille! 

         

Jag som är en ostälskare, speciellt fransk-ost, köpte med mig en från den lilla delikatess butiken. Middagen blev sedan i hans lägenhet med pasta samt min goda ost, basilika och körsbärstomater....mmmmmm. Med matchen mellan Sverige-Portugal på:), inget mål från något av lagen, trist. Det är ju kul när det är lite action i det hela. Efter en god middag avslutades kvällen hos mig med vin och godis som vi hade köpt på den bästa godis butiken jag någonsin har besökt. Jag som är ett godisfan:). Det var en väldigt underhållande kväll med mycket skratt! Scorpio....hahah have you ridden a horse haha?

Idag kom paps hem! Vi tog oss en promenix i det fina vädret och hamnade sedan på ett trevligt café/restaurang. Och klockan 4 gick vi iväg för att prova på Curling av alla sporter. Det var faktiskt väldigt kul och kommer nog fortsatta spela varje torsdag med päronen. 

Nu ska jag snart käka middag med paps. 
.C ya.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0