.Windy and stormy night and day.


Regn..blåst..rusk. Det är vad det är just nu där ute i den gråa hösten.. 

Jag kom precis hem från mina underbara små kusiner. Jag körde dit igår eftermiddag vid 2tiden. Det är alltid lika trevligt att umgås med dom, de är så söta och min morbror och moster är som ett par extra föräldrar:). Vi åt pizza och godis i massor...sedan la vi oss i en hög på golvet med 10 kuddar och kollade på tv, det var mycket mysigt att bara ta det lugnt. Jag somnade gott efter att ha kliat min lill kusse (9år) på ryggen och hon kliat mig.. Vaknade däremot mitt i natten av hur det blåste för fullt och regnet piskade på rutorna, det låg jag och lyssnade på ett tag innan jag kunde somna om igen. På morgonen åkte vi upp till ett mysigt litet bageri och köpte nybakat bröd till frukosten. Sendan hamnade vi i en hög på golvet igen, men nu hade vi täcke också och så låg vi där och kollade på shrek 2, haha det är en ganska rolig film. Fast jag var mer sugen på att se några gammla Disney filmer, som Askungen eller Skönheten och Odjuret. Personligen tycker jag att alla de nya Disney filmerna och barnprogrammen barn kollar på nu, är allt för skrikiga och överdrivna. Var tog de mysiga gammla Disney filmerna vägen?
Så nu ligger jag här efter att ha kört hem i regnet..lyssnar på Nora jones/Eva cassidy/ Aerosmith och tänker på de där nere i söder i Frankrike...solen skiner, där är det varmt och skönt.

suck..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0