Short version av Barcelona resan.

Jag landade i torsdags vid 7 tiden ungefär och snabbt iväg för att hämta väskan och sedan tog jag bussen in till Barcelona. Det var snabba ryck hela tiden! Och när jag var framme med bussen så stod min syrra där och väntade på mig med ett paraply i handen för det var öste ner. Vi hoppade sedan på metron för att åka till hennes lägenhet. Just som vi kommer innanför dörren, så är det av med kläderna och byta om för att sedan äta middag på det hotellet hon jobbar på och sedan utgång. Maten var otroligt god, 8rätters med olika viner till. Det var såååå gott! En upplevelse för varje rätt man åt. 

Sedan gick vi ner till hotellets bar, som var mycket trevlig, och där blev vi bjudna på en smaskig drink bestående av Strawberry vodka, vinbär och myntblad samt krossad is. Yumm! Sedan hopp in i en taxi för att åka till ett uteställe (Sutturn club). Kön var flera meter lång! Men vi gick bara rakt in, det gick rätt lätt :). Det var en ganska stor club, även med tjejer som dansade i brurar, lite skumt att se på men men hehe. Men det blev snabbt trångt och svårt att dansa, typiskt när musiken var så bra. Vi kom hem ca klockan halv 5.

Sen nästa dag tog vi cykeln och cyklade lite i stan och strosade runt för att lära känna stan lite, huvudsakligen för min skull. Allt var stängt dock så vi såg bara vad vi skulle gå och shoppa nästa dag. Sedan på kvällen tog vi det ganska lugnt och käkade men en av min syrras kompisar. 

Nästa dag bestod av shopping :)! Handlade lite smått och gott, var inne på Massimo Dutti, som var väldigt billigt jämfört med hur det är i Nice. Men det beror på att Massimo Dutti är spansk, precis som Zara, som också var billigt! Wonderful for me.

På kvällen hade vi ett party i lägenheten som började med att vi käkade på taket, sååå underbart skönt och vacker utsikt. Alla var jätte trevliga och den spanska drycken sangria var mycket god och maten som killarna hade lagat var yummyumm!

Sista dagen låg vi bara på stranden och var rätt slut och trötta så det var skönt att vila ut. Sen kom 3 av sophies kompisar och joinade oss, och jag tog ett dopp i havet as well! Det var rätt uppfriskande :)!

Sen var det ajöss godbye Barcelona :(! Jag hade gärna stannat längre måste jag säga, jag hann inte se hela stan.
Next time!

Tack Sophie för att du gjorde det så lyckat, jag hade super kul!
massa pussar till dig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0