Hemma i Nice igen!

Det började lite små jobbigt, för jag kräktes natten innan... något jag inte ha gjort på typ 6 år eller något så det var inte så kul. Plus att det är min värsta fobi. Men morgonen därpå kände jag mig bättre och vi kunde åka iväg till Italien som planerat.
Efter en härlig och uppskattad resa i Italien så är jag hemma i Nice igen. Vi åkte igår morse och hann med så otroligt mycket i Italien, så det känns som man varit borta i en vecka. Vi såg bland annat en stad/by Alba där vi åt en väldigt god lunch: Spagetti med riven tryffel på, muuuummms! Sedan åkte vi vidare och besökte en annan lite mindre by La morra och sedan kollade vi var vi skulle sova över. I Verduno i ett gammalt slott/herrgård, vilket var en upplevelse att se, vackert. Vi besökte sedan en lokal vinprovnings pub, där vi testade de regionala vinerna. Efter det väntade vi på att restaurangerna skulle öppna. Vi promenerade ner till en kvarterskrog som hade väldigt väldigt god mat, typiskt italienskt. Den bästa pannacottan man ätit tror jag! 
Nästa dag bar det av till Barbaresco, en annan vinort, där vi även prövade lite olika viner. Backe upp backe ner var fyllda med vinrankor, fantastiskt fint landskap. En liten snabb visit till staden Asti och sedan körde vi till Serravalle, där vi skulle äta samt besöka den efterlängtade outleten haha!
Serravalle som by var väldigt ödslig och inte så trevlig, men vi såg en skylt där det stod Golf club. Så vi chansade och det visade sig att det var en mycket vacker golfklubb och där åt vi risotto innan vi begav oss till Outleten. Jag köpte ett bälte och en efterlängtad jacka :)! 
Det var en mysig resa med god mat, viner och shopping. Trevligt att resa med ma och pa!
Tack för allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0